מי הם היתושים שעוקצים אתכם

בישראל קיימים 6 זנים של עיקריים של יתושים מתוכם 3 עוקצים והם יתוש הכולכית, יתוש אנופלס ויתוש אאדס.

יתוש מסוג הכולכית הוא היתוש הנפוץ ביותר אשר גם נכנס לבתי מגורים מזמזם באוזן בצורה טורדנית ועוקץ בני אדם.

יתוש הכולכית גם מעביר את נגיף קדחת הנילוס המערבי, שאמנם היא מחלה קלה (יחסית), אך, יכולה לגרום לדלקת המוח encephalitis.

יתוש הכולכית ניזון גם מדם מדם ציפורים, ולאחר מכן כאשר עוקץ את האדם הוא מעביר לו את הנגיף. כאמור, ובכלל, היתושים הם מטרד קשה ומסוכן המעבירים בעקיצותיהם מחלות כגון: מלריה, קדחת צהובה, קדחת הנילוס המערבי, פילריה ודלקת קרום המוח.

יתוש הכולכית

פתרון הרע והזמני נגד היתושים וכמו כן בלתי יעיל בטווח קרוב/רחוק, הוא הדברה מרעילה.

הרעלים המשמשים להדברת היתושים מזיקים לא רק להם אלא לכל הבא במגע איתם ובמיוחד לבני הבית. לפי מחקרים אצל בני אדם הרעלים מצטברים בגוף ואינם מוצאים עצמם החוצה ובטווח הרחוק הינם הגורם העיקרי למחלות כגון אסטמה אצל ילדים וסרטן.

כמו כן הדברה יכולה גם לפגוע בחיות המחמד שלנו אשר יכולות לבלוע את הרעל או להריח אותו. ברמת ההדברה, חומרים כימיים אינם יעילים ויש להם תאריך תפוגה של מ' חודשים בודדים, אולם הרעל שבהם מזיק לבני אדם בכל רגע נתון אף לאחר תאריך התפוגה, ומנגד המעופפים למיניהם כבר "למדו" את הפטנט ופיתחו גם חוסן לרעל.

יתוש AADS

הפתרון היעיל והאולטימטיבי ביותר הינו רשת לחלונות ביתכם שימנעו כניסת מעופפים וזוחלים אל תוך בתיכם.

רשתות מאגפות את כל הפתחים של הבית החלונות והדלתות. רשתות הינם צפופות וחזקות ומונעות כניסה של יתושים חרקים תיקנים וכדומה.

אפשר לראות דוגמא לכך במטע חקלאי שם רשתות מונעות כניסת חרקים בהיקף גדול מאוד באיזורים שהינם פתוחים (להבדיל מבית שהינו סגור וקל יותר לאגף אותו).

 יתוש anofals

פתרון של רשתות נגד יתושים אינו רק מגן אלא גם אסטטי המותאם במיוחד לבית. רשת הגנה מפני יתושים וחרקים מגיעים במגוון רחב מאוד של עיצובים.

ניתן לבחור דגם המותאם לחלון או לדלת בכל גודל וצורה. קיימים רשתות לחלונות ופתחים בגדלים סטנדרטים וכמו כן רשתות אותם ניתן להתאים לפתחים בגלים וגבהים מיוחדים עם סורגים.

הפתרון להתקנת רשתות הוא מקצועי ומאוד נגיש ונפוץ במחיר שווה לכל נפש.

כמו בכל דבר בחיים, אם הנכם זקוקים להתקין רשתות אתם גם צריכים "מדריך" טוב ואיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם אם אינכם מתכוונים לנסות זאת בשיטת עשה זאת בעצמך".

עליכם לדעת כמה כללים בסיסיים בתמצית שלהלן טרם הנכם מזמינים רשתות נגד יתושים.

רשאית עלות ההתקנה ומורכבות ההרכבה: עליכם לשאול מאיזה חומר עשויה הרשת אורך חייה בלאי וכדומה. אולם זה החלק הפחות קריטי, שכן גם בהתאמת רשת נגד יתושים לחלונכם יש להרכיב גם מסילות מתאימות בכדי להרכיב עליה את מסגרת הלמונים שבתוכה נמצאת הרשת. מה שכמובן הופך את העבודה לדבר מורכב יותר אשר מצריך איש מקצוע מנוסה וטוב.

עליכם גם לשאול מהו סוג הפרופיל החלון עליו תותקן הרשת. עובדה היכולה להשפיע רבות על המחיר. לדוגמא חברה סינית לעומת חברה אחרת. כן גם תלוי מה גודל החלון שלכם במ"ר, זאת אומרת ככל שהחלון שלכם יהיה גדול יותר כל עלויות ההתקנה יהיו גבוהות יותר הואיל ויש צורך בעוד חומר והיקף של רשת.

זאת ועוד, גם ישנם סוגי רשת כגון רשת גלילה הנפתחת ונסגרת מעלה ומטה, או רשת קבועה הממסכת את החלון מיתושים ומעופפים באופן קבוע, או רשת הזזה. המחירים בין רשתות אלה משתנה, ולפעמים כי במקום מסוים רצוי יותר להתקין רשת מסוג מסוים ולא מהסוג האחר.

האביב כבר עומד בפתח וחלונות וכן הדלתות של הבית עומדים להיפתח בשעות הערב ובמהלך היום. אך יחד עם זאת, יש להתמודד גם עם המעופפים המרחפים והזוחלים בסביבה שמזג האוויר הנעים מביא אותם לביתנו.

כתיבת תגובה