יתושים הם הווקטור הנפוץ ביותר למחלות אנושיות. הם מעבירים מגוון פתוגנים הגורמים למגוון רחב של מחלות, כולל מלריה, קדחת צהובה וקדחת דנגי. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי 2.5 מיליארד בני אדם חיים באזורים שבהם מחלות הנישאות יתושים הן אנדמיות. אנשים אלה מהווים יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם ויש להם גם הכי פחות גישה להגנה מפני יתושים.

יתושים הם חרקים מעופפים קטנים שנמצאים בכל העולם. נקבות היתושים יעקצו בני אדם ובעלי חיים כדי לשתות את דמם. לאחר שהן שותות דם, הנקבות מטילות ביצים על פני המים. כך הם מתרבים.היתושים הזכרים אינם נושכים כלל בני אדם ובמקום זאת ניזונים מצוף מפרחים או ממיצי פירות. הם לא צריכים למצוץ דם כי הם לא מטילים ביצים כמו נקבות.יתושים נמצאים ברוב חלקי העולם. הם פעילים ביותר בשעות בין הערביים, השחר ובצהריים. עקיצות יתושים עלולות לגרום לזיהומים חמורים שעלולים לגרום למוות או לנכות ארוכת טווח. ישנם כ-3,500 סוגים שונים של יתושים ברחבי העולם.

טיפים להמנעות מעקיצות יתושים ?

ניתן למנוע עקיצות יתושים על ידי הוצאת מים עומדים מהמקום שבו מתרבים היתושים ועל ידי שימוש בכילות יתושים כאשר ישנים בחוץ. דוחי חרקים קיימים יכולים לשמש גם כדי להגן מפני עקיצות יתושים במהלך השימוש ביום כאשר לא ניתן להימנע מהם.

עקיצות יתושים יכולות להיות מטרידות ומסוכנות כאחד. הם לא רק מעצבנים בגלל הגירוד, אלא גם בגלל המחלות שהם נושאים. מחלות אלו עלולות לגרום למחלות קשות כמו וירוס הנילוס המערבי, מלריה, וירוס צ'יקונגוניה וזיקה. ישנן דרכים רבות להיפטר מהחרקים המציקים הללו. להלן כמה טיפים כיצד להגן על עצמך מפני יתושים:

1) לבשו בגדים בהירים המכסים את כל הגוף

2) הישאר באזורים ממוזגים או מאווררים היטב במידת האפשר

3) למרוח חומר דוחה יתושים או חרקים בכל פעם שאתה יוצא החוצה באזורים מועדים ליתושים

4) הימנע מלבישה של צבעים כהים.

5) התקינו רשתות לחלונות למניעה של כניסת יתושים הביתה.

6) הישארו בבית בשעת בין ערביים ושחר.

7) נקה את כל המים העומדים בחצר שלך, כמו פחיות או שלוליות שבהן יתושים יכולים להתרבות.

האם שימוש במכשירים קוליים יעיל כנגד יתושים ?

השימוש במכשירים קוליים להרחקת יתושים נמצא כלא יעיל.

איך להתנהל כשיוצאים החוצה ?

שמירה על עצמך מפני עקיצות יתושים היא תמיד חשובה – במיוחד כשאתה בחוץ. אף אחד לא רוצה להיות האדם שננשך על ידי יתוש ובסופו של דבר להדבק בוירוס או מחלה. לפעמים זה יכול להיות קשה לדעת מה לעשות, אז זו הסיבה שאנחנו יוצרים את המדריך השימושי הזה של כל הדרכים הטובות ביותר להגן על עצמך מפני יתושים – בין אם אתם בחופשה, מחוץ לבית או סתם רוצים לשבת בחצר ביתכם מבלי להעקץ.

מה התגובה לעקיצת יתוש ?

עקיצות יתושים יכולות לגרום למספר תגובות שונות כמו כאב, גירוד ונפיחות. אם יתוש עקץ אותך ואתה חווה אחד מהתסמינים שהוזכרו קודם לכן, יש לדעת מה לעשות כדי להקל על התסמינים.

איך לטפל בעקיצות יתושים ?

הדרך הטובה ביותר לטפל בעקיצת יתושים היא לקחת אנטיהיסטמין ולמרוח קרח או חבילה קרה.אסור לנו לשפשף או לגרד את האזור לאחר שעוקץ אותנו יתוש. כל פעולות כאלה עלולות לגרום לאזור להתנפח ועלולות לגרום לזיהום.אנחנו יכולים לקחת שמן עץ התה, שמן לבנדר, תחליב קלמין, סודה לשתייה, או אלוורה ולמרוח אותו על האזור הפגוע להקלה על גירוד ונפיחות.

למה אסור ללבוש לבן ?

יתושים נמשכים מאוד לריח של פחמן דו חמצני, זיעה וחום גוף. הם יכולים להימשך גם על ידי הצבע הלבן. אם אתה לובש בגדים לבנים, אז סביר מאוד שיתושים יתקפו אותך.

היכן היתושים בדרך כלל עוקצים ?

יתושים בדרך כלל תוקפים אנשים על הפנים, הצוואר, הידיים והקרסוליים. אז אם נעקצת באזורים אלה, עליך לסגור את כל הפצעים הפתוחים לפני מריחת קרח או קרם מקומי נגד גירוד כדי להפחית את הדלקת. עקיצות יתושים יכולות להוביל מהר מאוד לזיהום ולכן מומלץ לטפל בהקדם על מנת למנוע זיהומים וסיבוכים מיותרים.

הנה כמה דברים שקורים כשיתוש עוקץ אותנו:

1) אנשים מסוימים עשויים לחוות כאב סביב האזור שבו הם נעקצו;

2) אחרים עשויים להבחין בנפיחות ואדמומיות;

3) מעט דם או מוגלה עלולים לצאת מסביב לאזור העקיצה או הפצע;

יתושים הם אחת החיות המסוכנות ביותר בעולם. ידוע שהם נושאים וירוסים, שעלולים להיות קטלניים.

עקיצות יתושים עלולות להוביל לבעיות בריאות חמורות,יתושים הם סוג של חרק, בדרך כלל קטן יותר מדבורה ועם רגליים ארוכות ודקות. הם חברים במסדר דיפטרה.רוב היתושים לוקחים ארוחות דם ממגוון בעלי חיים, כולל בני אדם.עקיצות היתושים בדרך כלל אינן גורמות לכאב אך עלולות לגרום לגירוד או לגירוי.

מאת: דניאל רוטמן מתקין בכיר בצוות התקנת רשתות נגד יתושים באלפרד