איך לבחור רשת שקופה חזקה ועמידה ?

בשנים האחרונות תופעת הרשתות השקופות הולכת ומתגברת ונוצר ביקוש גבוה ועדיפות מבחינת נראות ואיכות האריג… כתוצאה מהביקוש נוצר היצע גבוה של דגמים שברובם הגבוה אינו איכותי ולמעט אפקט קל של שקיפות חלקית נחשבים מוצרים הדורשים תחזוקה שוטפת עם בלאי גובה. במאמר זה ניתן לכם דגשים ו4 טיפים חשובים שיעזרו לכם לבצע רכישה נכונה והבנה של ההבדלים בין רשת שקופה איכותית לדגמים תחליפיים.

4 עקרונות חשובים בבחירת רשת שקופה:

רשת פחם (צ'רקלס) או רשת שחורה?

כיום ניתן למצוא דגמים עם רמת שקיפות שונה בין דגם לדגם החל מ 30% ועד 99%. בין הדגמים העיקריים ניתן למצוא את הרשת השחורה ואת רשת הפחם (צ'רקלס). רשת שחורה אינה רשת בשקיפות מלאה כך שאם אתם מחפשים רשת בשקיפות מלאה ישנם 2 דגמים עיקריים של רשתות פחם מלא, צ'רקלס : ה1 של חברת PIERO ITALY רשתות שקופות זכוכית (מדובר ברשתות מהשקופות, העמידות והמתקדמות ביותר שניתן למצוא כיום בעולם) וה2 הינה הרשת הגרמנית שמגיעה לשקיפות מאוד גבוה אך ללא הגנת UV כמו ברשתות הזכוכית של פיירו.

הטיפ ה1 שלנו: אם אתם מחפשים רשת בשקיפות מקסימלית אז חפשו רשת פחם-צ'רקלס.

איך לבחור רשת גם שקופה וגם עמידה?

כיום יש כל כך הרבה דגמים של רשתות שקופות אשר חלקן עשויות מחומרי פלסטיק פשוטים וזולים וחלקן עשויות מחומרים איכותיים כמו רשת זכוכית. רשתות פלסטיק פשוטות לרוב אינן מחזיקות הרבה זמן ובחלק מהמקרים ניתן לראות בלאי כבר אחרי שנה להבדיל מרשתות זכוכית (עם רכיב חוסם DSP TSP) איכותיות שיכולות בתחזוקה נכונה להחזיק גם 10-15 שנה.

הטיפ ה2 שלנו: בדקו אל מול הספק מאילו חומרים הרשת עשויה ובכך תוכלו להמנע ממוצרים פחות איכותיים… רשת עם רכיב חוזק (DSP TSP) הינה רשת חזקה ואיכותית יותר, ניתן לראות ברשת הלחמות כפולות בכל מפגש שתי וערב הבלאי נמוך ביותר ועמידות לאורך שנים.

התאימו את הרשת לפי סוג המפתח:

אם כיווני הבית שלכם מייצרים חושך אז המנעו מרשתות כהות מדיי על מנת לא לחסום עוד יותר אור ובפועל גם רמת השקיפות תהיה נמוכה יותר… מנגד אם רמת האור גבוה אזי ניתן לבחור בין דגמי הרשתות השונים ולעשות התאמה כך שגם רשת שחורה בשקיפות גבוה תוכל לתת אפקט נראות טוב.

הטיפ ה3 שלנו: רשתות כהות מדיי עם שקיפות נמוכה 30% פחות יתאימו למפתחים חשוכים וכיווני דירה שאינם מייצרים מספיק אור… ולכן המנעו מבחירה של רשת כהה מדיי לדירה שאין בה מספיק אור.

 מנגד בדירות שיש מספיק אור ניתן להתאים כמעט כל רשת וגם רשתות עם שקיפות נמוכה יותר (75-85%) יכולות להתאים ולתת רמת שקיפות הוגנת. 

טיפ תחזוקה: האם נקיון שומר על חיי הרשת ?

רשת שקופה לחלון, מותקנת בבית ברמת גן

ברשתות שקופות נגד יתושים ניתן להבחין כי כבר בהתחלה תוכלו לראות חלקיקי אבק אשר יצטברו ויערמו לכדי מסה קריטית לאחר שבועות או חודשים… בחלק מהמקרים אי תחזוקה/נקיון של הרשת יובילו למצב שהאבק המצטבר יהפך להיות דביק וקשה להורדה מה שיכול בהכרח לפגוע ברשת בפרט כאשר לא יודעים איך לנקות את הרשת או שמפעילים יותר מדיי לחץ על הרשת בזמן הנקיון.

הטיפ ה3 שלנו: נקו את הרשת מעת לעת כאשר מצטבר לכלוך, אל תחכו חצי שנה או שנה עד למסה קריטית ובכך תוכלו לשמור על מראה רשת נקי יותר, שקיפות מלאה ולהמנע מבלאי שיכול להווצר מנקיון מסיבי ללכלוך שהצטבר ולא יורד.

אוהד רוטמן-אלפרד ייצור והתקנת רשתות לחלונות