בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתקדמים לרשתות שקופות אשר אינן חוסמות את הנוף כמו הרשתות הקלאסיות ומענקיות מראה נקי ואסתטי לחלונות הבית. רשתות שקופות מתאימות לכל פתח, חלון או דלת ומתחלקות לפי רמות שקיפות החל מ50% ועד 99% אחוזי שקיפות כאשר נכון לשלב זה קיימים 2 דגמים עיקריים של רשתות שקופות (פחם) חברת PIERO ITALY בכמה סדרות והרשת הגרמנית של חברת neher אשר מגיעה בכמה דגמים.

האם רשת שחורה היא רשת שקופה ?

כיום ניתן למצוא מגוון ענק של רשתות לחלונות הנקראות רשתות שקופות אך בפועל חשוב לציין שיש הבדל בין רשת שקופה פחם לבין רשת שחורה שאינה נחשבת רשת בשקיפות מלאה אך מהווה אלטרנטיבה בדרך כלל זולה יותר מבין דגמי הרשתות ברמות שקיפות שונות. רשת שחורה נותנת אפקט של שקיפות מכיוון שצבע שחור בפועל אינו צבע ולכן כניסת האור גבוה יותר מה שיוצר אפקט של שקיפות. 

איך מייצרים רשתות שקופות ?

תהליך ייצור של רשת שקופה משתנה בין דגם לדגם אך יש מכנה משותף לרוב הרשתות וזה לייצר סיב דק עד כמה שניתן מבלי לקרוע את הרשת. מה שבפועל תורם ליצירת שקיפות גבוה יותר ותורם לויזואליות, כי רשת דקה יותר=רשת שקופה יותר, אך למעשה זה אחד הגורמים לשחיקה מוגברת ובפועל מקבלים מוצר שאינו עמיד לאורך זמן… נקרע בקלות מלחיצה, אינו עמיד בפני פגעי מזג האוויר, ועלול אף להקרע בנקיון הרשת.

האם רשתות שקופות חלשות יותר ?

אם אנחנו עושים הפרדה ברורה בין רשת שקופה אמיתית 
(פחם-צ'רקלס) לבין רשת שחורה שבפועל נחשבת אלטרנטיבה אז כאן נדבר על רכיב נוסף והינו החומר שממנו עשויה הרשת. ישנם 2 אלטרנטיבות מרכזיות ה1 אלו רשתות זכוכית (עשוי מחומר גמיש לא דומה לזכוכית שאתם מכירים) מדובר ברשתות לחלונות בשקיפות מקסימלית ועמידות יוצאת דופן, מה גם שמדובר ברשתות מהחזקות ביותר הקיימות כיום בשוק הרשתות. הרשת ה2 זהו דגם נפוץ ביותר בישראל, רשת פלסטיק שעשויה מחומרים פשוטים ביותר ואינה נחשבת רתש חזקה עם עמידות מאוד נמוכה בפרט לרשתות השקופות.

איך לבחור רשת עמידה יותר ?

טיפ נוסף שיכול לעזור לנו לבחור רשת עמידה יותר זה להבין מה היתרון בדגמי הרשתות השונים… בדגם הפלסטיק אנו מקבלים רשת מאוד פשוטה עם עמידות נמוכה כך שרמת התחזוקה תהיה ככל הנראה גבוה יותר.. לעומת זאת ברשתות הזכוכית ניתן למצוא רכיב הגנה (DSP-(double screen protector מדובר במגן מסך כפול אשר נמצא על הרשת בדיוק כמו שיש על מכשיר סלולר חכם. מגן המסך הכפול שומר על הרשת מפני קרעים,סדקים, התייבשות, נקיון וכו… במקרים שיש בעלי חיים או שרוצים לקבל הגנה עוד יותר גבוה ניתן לקחת דגם (TSP (TRIPLE screen protector זהו דגם המגיע עם הגנה של 3 מסכים שקופים ביותר היוצרים הגנה מקסימלית על הרשת.

לסיכום: האם רשתות שקופות חלשות יותר
או שניתן למצוא דגמים חזקים אפילו יותר מהרשתות הקלאסיות ?

אז בהמשך למה שכבר נכתב ואנו נסכם בתמצית את המאמר כולו לגבי העמידות של רשתות שקופות והאם מדובר במוצר עמיד או לא … ?

אם נדע לבחור נכון נקבל מוצר עמיד, איכותי עם יתרונות רבים בשקיפות מקסימלית. ברגע שאנו רוכשים רשתות לחלונות ובפרט רשתות שקופות, חשוב שנדע לבחור רשת שעשויה מחומרים איכותיים על מנת שלא נצטרך לבצע החלפה של הרשת בכל זמן קצר… ניתן למצוא כל כך הרבה דגמי פלסטיק אשר רובם מגיעים מסין אך כתוצאה מריבוי הדגמים האיכות נחשבת דיי נמוכה ולכן רמת התחזוקה שנצטרך תהיה גבוה באופן משמעותי לעומת דגמים אשר עשויים מחומרים אחרים… רשתות שקופות מחומר זכוכית נחשבות עמידות יותר כרשתות שקופות וברמת תחזוקה דיי סבירה תקבלו מוצר איכותי שיכול לשרת אתכם ולתת הגנה אופטימלאית מפני מעופפים.