רשת גלילה זה אחד המוצרים הוותיקים בעולם הרשתות … מדובר במוצר שקיים מעל 20 שנה ומהווה פתרון לפתחים ללא הכנה או לאנשים שמעדיפים תחתית רצפה/חלון ללא מסילות. ישנו ויכוח אמיתי ומשמעותי לגבי איכות המוצר ואמידותו לאורך זמן… הכנו עבורכם את המדריך המקוצר הזה שיסביר לכם בדיוק כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי רשתות גלילה, מהן היתרונות והחסרונות הבולטים, מה יותר מומלץ ומה פחות…בולטים

למי יכול להתאים רשת גלילה?

המוצר עצמו יכול לשמש כפתרון מעולה לפתחים שאין בהם אפשרות להתקין מבחינת רווח ומקום לדוגמא: אם אין מקום באזורים שבין חלון הזכוכית לבין התריס, או אם יש לנו תריס שלבים שבפתיחה שלו יכול לפגוע,ידית של החלון שמפריעה, או כל אובייקט אחר שמתנגש עם הרשת בעת הסגירה או הפתיחה של החלון…רשת גלילה מהווה פתרון מעולה מכיוון שאינה צריכה להיות צמודה לחלון להבדיל מרשת הזזה שחייבת להיות צמודה במידה ומדובר על חלק 1, וניתן להתקין אותה בכל מקום בתנאי שיש לנו לפחות 3.5-4.5 ס"מ מרווח.

מהם היתרונות הבולטים של רשת גלילה?

לרשת גלילה יתרונות רבים 1 המשמעותיים של המוצר הוא שניתן לפתוח ולסגור את הרשת במלואה – ב100% מה שאומר שמאוד נוח לנקות וגם בתקופה הקצרה שבה אין מעופפים 1 חודש ל3 חודשים בשנה, ניתן לסגור את הרשת… יתרון נוסף ובולט שאם רוכשים רשת גלילה איכותית ניתן להנות ממוצר שיודע להחזיק מעמד גם 10 שנים וגם 15 שנה לאלו שיודעים לתחזק את המוצר אך פה נסביר ואף נחדד את העניין כי מדובר על רשת גלילה מקורית בלבד ולא פתרונות חלופיים כמו רשת גלילה סינית מכיוון שמדובר במוצר חיקוי/חלופי אחר לגמריי אם ניקח לדוגמא את עולם הטלפונים וננסה להשוות בין אייפון מקורי ואייפון סיני, נגלה שאייפון סיני הוא רק שם דומה וסביר להניח שלא יתפקד כמו אייפון מקורי בטח לא יחזיק מעמד כמו אייפון מקורי ולמה זה ? אני מניח שיש לכם את התשובות 🙂

רשתות גלילה מקוריות מגיעות בדרך כלל מאירופה וארה"ב ומדובר ברשת גלילה איכותית שיודעת להחזיק מעמד המון שנים !

2.יתרון מספר שתיים זה מהווה פתרון לפתחים שלא ניתן להתקין בהם רשת גם כשאין מקום בין החלון לתריס.

3.מדובר ברשת עם אחריות עד ל10 שנים (תלוי איפה אתם קונים) (רק לדגמים המקוריים (מגיע מאירופה לא מסין) לדגם החלופי בדרך כלל אין אחריות או מקסימום תקבלו אחריות מאוד חלקית של שנה על המנגנון בלבד).

4.מנגנון ניקוי בחלקה העליון של הרשת כאשר הרשת נגללת המנגנון מנקה את כל החלק הנגלל וכשהיא יוצאת בחזרה הרשת נקייה יותר.

5.רשת גלילה רגילה וחשמלית זאת הרשת היחידה שאינה צריכה מסילה ! מדובר בפתרון מאוד אסתטי ויש לקוחות שקונים את המוצר אך ורק בגלל היתרון היחסי הזה.


מהם החסרונות הבולטים של רשת גלילה?

עד עכשיו דיברנו על כל היתרונות ועל המשמעות של רשת גלילה אך ממה באמת חושב להימנע לפני שרוכשים רשת גלילה ואילו חסרונות יש למוצר הרי לא יתכן שהוא כזה מושלם 🙂

1. רשת נגללת מאוד מוגבלת בגודל שלה ואינה מתאימה לכל פתח  במידות גדולות יותר עוברים לרשת חשמלית אך מבחינת פתחים קטנים מדובר על גדלים של עד 210X160.

במידה ויש פתח גדול יותר ועדיין רוצים להזמין רשת גלילה לא חשמלית אז ניתן לייצר רשת בהזמנה מיוחדת אך חשוב לזכור שהתפעול פחות נוח, זה לא פונקציונאלי למידות גדולות, סיכוי גבוה לשחיקת המוצר ותפעול לא נכון כתוצאה למידה גדולה בהכרח יגדיל סיכוי לבלאי .

2.ברשת גלילה ניתן להתקין רשתות שחורות שמוגדרות בשקיפות גבוהה אך אינן מגיעות ל100%.

3.בהמון פתחים ניתן לגלות שהקבלן לא הכי דייק בגליפים ישרים ולכן מדידה לא נכונה בהכרח תוביל לייצור לא נכון מה שיגדיל את הלחץ על הרשת ובהכרח יכול לגרום לבלאי גבוהה, תזוזה איטית של הרשת, רשת שנתקעת במסלול, ויכול אף להביא למצב בו צד אחד של הרשת יזוז במהירות שונה מה שעלול להביא לסיכוי גבוה לקריעה של הרשת.

לסיכום:

מדובר במוצר חזק ואמיד בנוסף מאוד פונקציונאלי שממלא את יעודו כל עוד הולכים לפי הספר ורוכשים דגם מקורי… חשוב לבצע מדידה נכונה, וחשוב להבין מהי האחריות של היצרן על הרשת ועל מרכיביה. הרשת נותנת פתרון במקרים ואין מקום למסילות, אך גם מהווה פתרון לאנשים שרוצים לסגור את הרשת לגמריי, ולהרגיש כאילו אין רשת.הרשת קלה ונוחה לתפעול, בדרך כלל מגיעה עם ידיות אחיזה ועוגנים במסילות.

בהצלחה 🙂